Keskus:
Puh. 0207 288 730, Fax: 0207 288 731
aspalvelu@futursoft.fi

Tuki:
0600 9 4044 tai
helpdesk@futursoft.fi

Valttori

Valttori Oy on raskaskoneiden varaosa- ja huoltopiste keskisessä Suomessa. Valttori toimii sopimushuoltajana ja varaosapisteenä useille tunnettuille merkeille, tunnetuimpana Valtra. Yritys harjoittaa lisäksi tuontia ja vientiä. Valttorin toiminta alkoi 10 vuotta sitten ja yritys työllistää tänä päivänä jo 16 henkeä.

”Kokonaisuutena ohjelmiston käyttöönotto sujui helposti”, toteaa Valttori Oy:n
toimitusjohtaja Martti Pennanen (oik.). Vasemmalla Kai Putkonen.

”Vuonna 2003 päätettiin hankkia uusi ohjelma joustamattoman ja kankean järjestelmän
tilalle. Toinen syy oli käytetyn ohjelman huonot tulevaisuudennäkymät.
Tietenkin myös tarpeet olivat kasvaneet ATK:n käytössä, esimerkiksi korjaamon
ajanseuranta ja työkalenterin tarve”, toteaa markkinointipäällikkö Kai
Putkonen. FuturSoftin tarjoama ratkaisu yrityksen kahdeksalle työpisteelle
tuntui sopivimmalta ratkaisulta. Käyttöönottokokemukset ”Kokonaisuutena ohjelmiston käyttöönotto meni helposti”, toteaa toimitusjohtaja Martti Pennanen. ”Tiedonsiirrot
vanhasta ohjelmasta onnistuivat ja katkoksia ei tullut yrityksen toimintaan”.

”Suurin ongelma oli henkilökunnan vähäinen tuntemus windowsiin, siihen oltaisiin
voitu etukäteen toki itse panostaa”, toteaa puolestaan Putkonen. ”Toisaalta,
koska vanha järjestelmä voi pyöriä rinnalla koko ajan, voi sieltä hädän tullen hakea myös tuttuja tietoja”, jatkaa Putkonen. ”Onneksi FuturSoftin myyjä suositteli vanhojen win98-koneiden
vaihtoa uudempiin, siinä saatiin kerralla nopea ja hyvin yhteentoimiva järjestelmä”,
toteaa Putkonen.

”AutoFutur on täyttänyt ominaisuuksillaan hyvin Valttorin tarpeet. Uusiakin
asioita on toivottu, esimerkkinä muutokset kassakladiin, joka onkin muutosten
jälkeen tosi hyvä työkalu meille”, toteaa Putkonen. ”Korjaamolla voimme
todeta toiminnan tehostuneen, käytettyä työaikaa pystytään seuraamaan ja
laskutus on asiakaskohtaisesti aina oikein. Vielä pyrimme saamaan siitä
enemmänkin hyötyä, ja mm. palkitsemaan ahkeria työntekijöitämme”, kertovat
Penttinen ja Putkonen yhdestä suusta. ”Käytämme myös tekstiviestejä
ohjelmasta ahkerasti, mm. työn valmistuminen ilmoitetaan näillä asiakkaille”,
jatkaa Putkonen. ”FuturSoftin helpdeskiä haluan kiittää sen toimivuudesta ja
avun saannista, se on ollut nopeaa ja tehokasta”, sanoo Putkonen. ”Varaosahinnastojen
päivitys ja käyttö on helppoa. Parasta on kuitenkin se, että ohjelma tunnistaa eri toimittajien kilpailevat tuotteet”, toteaa hän.

Jatkosuunnitelmat

”Jatkossa aiomme hyödyntää ohjelmassa viivakoodien käyttöä myynnissä,
tilauksissa ja inventoinneissa”, toteaa Penttinen. ”vaihtokonetoiminnot ja uusien laitteiden
myyntitoiminnot kiinnostavat myös, samoin kun ohjelmiston liittäminen meidän omaan web-tilausjärjestelmään”, jatkaa Putkonen.